Etter RacingNM på Rudskogen har vi vært litt i tenkeboksen, og konkludert med at vi bør forsøke å forbedre kjøreegenskapene og samtidig øke farten. Rudskogen er en betydelig raskere bane enn Vålerbanen, og forskjellen mellom oss og de andre i feltet føltes litt for stor nå i siste runde.

Vi opplever mye bevegelse i bakre bærearmsforing, og en forbedring av designet her vil bidra til å øke bilens kjøreegenskaper i både krappe og svake svinger. For å få dette til kreves det noe maskinering, en overgangs-ring fra 60mm utvendig til 40mm innvendig med 20mm høyde. Se bilde for forskjell mellom orginal og oppgradert foring. (Oppgradert foring/kule kommer fra broforing MB bakstilling)

Vi har planer om å dreie av svinghjulet (se hvite kryss) for å kunne få opp turtallet på motoren fortere. Mindre masse i bevegelse vil gi raskere turtallsrespons…
Det ble også innkjøp av ny Sachs clutch og trykkplate. Disse må da avbalanseres sammen når den tid kommer… Følg med for mer oppdates.

Mvh T&T