Palmesøndag blir rene endurance-treningen med 19 timer bak rattet! Tilbakelegger 111,4 mil for å å hente en Rotax 125 gokart på Østlandet – galskap sier noen… Gokarten skal brukes til kjøretrening – med 8-10 timer kjøring for å komme til nærmeste bane hvor vi kan få trene med Polo’n, blir gokarten en god erstatning. Vi kan lære mye av de ivrige tenåringene som kjører ute på Eikås…

Med start fra Bergen kl0545 ble det en fantastisk tur over fjellet i fin morgenstemning:

Gokarten ble kjapt lastet på hengeren og returen kan begynne. Den er satt opp for bruk på is og snø med IceRacer piggdekk! Hvis noen er interessert i å kjøpe disse dekkene, så ta kontakt.

Det blir et par dagers stopp i Sauda for å bidra litt til restaureringen av far’s flotte P1800s, se http://nyheter.volvop1800.info/#home

2.april er vi vel hjemme i Bergen etter en flott påskefeiring, og det er på tide å få gjort litt arbeid i Stallen igjen.

Vi får montert litt flere dekaler på bilen, blant annet vår nye sponsor Romnes! Og naturligvis vår egen logo må på plass på frontrutestreamer’n:

Hjulstilling er viktig å ha kontroll på – og hvis vi også kan justere hjulstillingen on-site under konkurransehelgene vil vi ha mulighet til å sette opp bilen ulikt for de ulike delene av konkurransen og de ulike banene. Vi tester derfor Marshall og Vi-To’s manuelle hjulstillingsapparat:

Med dette utstyret kan vi justere kamber og spissing for ulike oppsett av bilen. Det blir gøy å teste ut dette på banen om 14 dager!

Innvendig er ny dørkplate montert under pedalene. Original-gulvet er ikke slett, og pedalene føltes for høye ifht gulvet. Platen er godt festet med gjennomgående bolter og skal dekkes med anti-skli-belegg.

Litt tilbake til gokart’n til slutt:

Den har gått gjennom en relativt omfattende transformasjon, så nå er den klar for asfaltbane igjen! Pigg er byttet ut med slicks, evt regndekk, bakfanger og mindre sete er montert, bremsesystem byttet og motoren har fått seg en sjekk og lettere overhaling. Her er noen bilder fra jobben:

Bakaksel demonteres for bytte av bremseskive og drev samt installere kjedekasse:

Setet som stod på var alt for stort, så det er byttet ut med et mindre.

Straks race ready nå, venter bare på luftfilter, eksos-lyddempermatte og membran til eksosventil. Satser på første trening på Eikås kommende tirsdag.

Mvh

T&T