Under testingen i fjor reagerte vi på ulyder fra clutchen på Fiesta’n, så vi bestemte oss for å demontere girkassen og inspisere denne nå. Dette er en jobb som er betydelig enklere å gjøre på løftebukken, så det blir en liten transportetappe fra Fusa til Nesttun nå i slutten av mars. Det er første turen med den nye trekkbilen også, og med en relativt stor Brian James tilhenger ble det en kostbar tur med ferjen (total lengde 11,5 meter!):
Vel på plass oppunder taket i verkstedet er det bare å gyve løs på jobben, og ikke lenge etter er travers og girkasse demontert.
Det viser seg at det står en sinter-clutch montert, og det er tydelig slitasje på både svinghjul og trykkplate/lameller.
I utgangspunktet ønsket vi å bytte til organiske lameller igjen, men da Sachs Performance ikke leverer organiske lameller til denne clutchen lenger, blir det bestilt ny komplett sinter-clutch…
Svinghjulet har vi planslipt, så nå er det klart for montering igjen…
T&T