Aluminiumsplaten vi la inn i stedet for stephjulsbrønnen var litt vel tung med sine 2575 gram. Vi skjærer ut en plate i 4mm x-finér, forsterker den med litt karbon og legger glassfiber utenpå. Det sparer oss for et drøyt halvkilo sammenlignet med aluminiumen.

Resultatet av å fjerne stephjulsbrønnen (se tidligere innlegg) er at bakfangeren nå fungerer som en stor luftbrems der bak. Vi forsøker å bøte på dette med å lage en plate som kan lede luften inn i to spalter vi lager i bakfangeren. Forhåpentligvis skal dette sørge for mindre luftmotstand og vi håper at bakfangeren er utenfor fare for å bli “tatt av vinden” i 150 km/t.
Platen lages av 4mm x-finér med vertikale avstivere i samme materiale. Alle deler limes sammen med epoxy og vi legger glassfiber over det hele. Her ligger den i press for liming:

Før vi legger glassfiber grunner vi et strøk:

Ferdig montert (nå er den lakkert svart) og med de to luft-spaltene i bakfangeren ser det slik ut:

Nå har vi fått melding fra Posten at det er spennende motordeler på vei fra Mobeck Tekniske, så snart kan vi ferdigstille “kraftstasjonen” som skal inn under panseret. Oppdateringer kommer…

T&T