Det blir en lang og effektiv dag i garasjen, og vi får heldigvis redusert arbeidslisten en del. Det viktigste å markere er at bilen er tett igjen, etter at vi har byttet alle 4 sideruter i glass med plater av Lexan og limt fast den nye frontruten.

De gamle siderutene bak var limt, og det er et tungt stykke arbeid å få skjært de ut vha tynne knivblad – det var brukt skikkelig vinduslim da disse ble montert.

De nye rutene må vi skjære ut av en plate 3mm Lexan vi har fått av vår venn Pål-Marius som er ivrig Rallycross-fører. De gamle glassrutene utgjør perfekte maler.

Utrustet med stikksag med medium-sized tenner, laveste turtall og mating innstilt på null går det fint å skjære ut de nye rutene. Rutekanten blir pusset fint med sandpapir og på side-bakrutene lakkerer vi ytterste kant svart for å etterligne de originale og samtidig skjule limfugen.

Som lim og for å hindre vanninntrengning bruker vi en rimelig all-round lim/fugemasse mellom ruten og karosseriet og sikrer i tillegg ruten med 8 karosseriskruer.

Side-rutene fremme monteres i de originale pakningene og henges opp med beslag i underkant. Det blir ikke mulig å åpne disse, dvs vindusheis-mekanismen er ikke installert.

Å lime frontruten gikk som en lek etter gode anvisninger fra Harald hos Autoglass. Han sørget for at vi hadde riktig lim og primer, så vi får håpe at jobben vår er god nok og at vi klarer å holde regnet ute nå.

I tillegg fikk vi byttet ut 2 grader camber-shims bak med noen som gir oss 1 grad i stedet – vi antar Rudskogen vil kreve litt mindre camber. Om dette stemmer, vil vise seg senere…

Vi har også fått på plass nytt speil (- takk til Stig som tilfeldigvis hadde en identisk delebil stående!) og forsøkt en alternativ installasjon av fjernutkobling av hovedstrømsbryter – ny hovedlykt er også installert.

Vi satser på at delene som er på lakk blir ferdige ila slutten av uken, så da kan vi få på plass de siste detaljene før vi atter er RACE READY!

Mvh

T&T