Lørdagen kom med vått vær tidlig om morgenen, men heldigvis tørket det fort opp igjen, så til Warm-up klokken 10 var det nesten tørr bane igjen.
Vi kjører 2 pass i warm-up for å få justert inn dekktrykk og få hodet til sjåføren inn i riktig modus.
Etter førermøtet er det bare å komme seg i bilen og gjøre seg klar for tidstrening. Raskeste rundetid ila de neste 15 minuttene vil avgjøre startrekkefølgen i Finale 1 som går senere i dag.
Nervene er absolutt til stede, både hos fører og “Crew Chief Marshall” da bilene er linet opp i pit-lane. Banen åpnes og bilene slippes ut i en lang rekke. Klassene GT4 og GT4B kjører sammen, så det er 17 biler i linjen.
Den første runden går rolig for å få opp temperaturen i dekkene, men snart strekker felte seg etter hvert som farten øker.
De tre første rundene går på rundt 1:13, og i den fjerde runden blir det en del trafikk, da de raskere GT4-bilene tar meg igjen med en runde og den ender på 1:14. Etter at trafikken har sluppet taket litt, får jeg presset runde 5 ned i 1:11.0, og jeg kjenner det begynner å bli flyt i kjøringen. Rundene 6-8 går unna på 1:10,3 – 1:10,6 – 1:10,6. Det er ny personlig bestetid på Vålerbanen! De to siste rundene ligger rundt 1:11, og vi er veldig fornøyd med tidstreningen. Porschen som kjører i samme klasse som oss ligger 0,8 sekunder bak, så vi stiller i “pole position”! FOR EN START PÅ DAGEN!
Det går ikke like bra utover dagen, men det kommer vil tilbake til…
Høres jo trivelig og spennede ut dette – tøft bilde. Så langt så bra 🙂